Espada uni60

Witamy na forum sojuszu Espada


  • Index
  •  » Pomoc
  •  » Fleet Save (czyli jak uniknac straty floty)

#1 2008-10-31 12:12:37

ulquiorra

Administrator

Zarejestrowany: 2008-10-31
Posty: 11
Punktów :   

Fleet Save (czyli jak uniknac straty floty)

Zaczerpnięte z forum terefere:)

Fleet Save to metoda zabezpieczania floty oraz surowcow przed potencjalnymi agresorami. Polega on na tym, ze gdy nas nie ma na OGame to nie ma rowniez naszej floty i surowcow.

Aby zrobic FS (Fleet Save) musimy posiadac conajmniej jeden Recycler.
Jezeli juz go wybudujemy, wowczas gdy wychodzimy z domu wysylamy cala flote razem z surowcami na PZ (Pole zniszczen). Nalezy pamietac, ze powrot floty nalezy ustawic w taki sposob aby wracala po ponownym zalogowaniu sie przez nas na konto OGame.

Niestety jezeli robimy takiego FSa z planety na PZ wszystko to jest widoczne na Falandze czujnikow dzieki ktorej potencjalny agresor moze obliczyc powrot naszej floty, a nastepnie dokonac ataku kilka sekund po powrocie naszych statkow.

W takim przypadku nalezy robi FSy na stacjonuj na jedna ze swoich kolonii. Jezeli wracamy do domu np. o godz. 10:00 to flota powinna dolatywać do celu mniej wiecej o godz. 10:20-30.
W przypadku gdy po powrocie do domu zauwazymy, ze jakis agresor atakuje nas kilka sekund po powrocie naszej floty, mozemy ja bez problemu zawrocic. Jezeli zawracamy flote z misji stacjonuj nie bedzie widac jej na falandze.
Oczywiście taki fs (jak każdy) jest do złapania, jednak w przypadku gdy nie będziemy mieli potężnej floty, agresorowi nie będzie się opłacało obliczanie powrotu naszej floty, ponieważ musiałby stracić na skany falanga mase deuteru.

Jesli dorobimy sie juz wlasnego moona, to prawie nie do zlapania sa FSy puszczane z ksiezyca na PZ, poniewaz lotow z ksiezyca nie widac na falandze czujnikow. W tym przypadku najlepiej jest robic FS na PZ w taki sposob, aby flota wrocila okolo 30 minut po powrocie do domu.
FS wysyłany z księżyca na PZ również jest do złapania. Wymaga to jednak od agresora wiedzy gdzie (na jakie koordy/jakie PZ) robimy FS.
Jeżeli nie robimy FS na własne PZ (GS na 10% leci około 7,5-8h - w zależności od poziomów napędów) możemy się czuć prawie pewni, że nikt nie obliczy powrotu naszej floty.

Najbezpieczniejszym sposobem na Fleet Save jest wysyłanie floty z księżyca na księżyc z misja stacjonuj. Ponieważ większa flota spala często spore ilości deuteru najlepszym rozwiązaniem jest są oczywiście dwie satelity w jednym układzie.
Taki FS nasz wróg może złapać tylko w przypadku udanej próby zniszczenia jednego z naszych księżyców, a przypadku gdy nasz księżyc jest duży (ponad 8k) jest to mało prawdopodobne.
Wtedy po przeskanowaniu planety falangą (przy której nie ma już księżyca) agresor zobaczy lot naszej floty.

W razie jakichkolwiek pytan czy watpliwosci - nie wahajcie sie ich zadawac.


Sztuka robienia Fs'a
1) "Nie ma to jak GŚ."
- zerujemy obronę na moonie/planecie. do tego niestety trzeba też się pozbyć Satelit Słonecznych na planecie/moonie
- prosimy żeby ktoś rozbił o nas sondę
- pierwszego recyklera wysyłamy na 100% szybkości na własne PZ a jak wróci
- flotę z GŚ na 10%
- możemy sobie pospać prawie 8h 
// na planecie/moonie jedyna dozwolona obrona to MPO i DPO gdyż tylko one nie niszczą sond, więc agresor nie będzie mógł zrobić kolejnego PZ po zniknięciu tego pierwszego

2) "Wolę bez (GŚ)"
- wysyłamy flotę na PZ w swoim układzie, ale na 10% i zawracamy w połowie FS
- możemy sobie pospać do ok 13h  , a używając GŚ nawet dłużej 

3) "Mój przyjaciel idler."
- szukamy planety z (i) (Ii) w naszym układzie, jeżeli ma obronę to najlepiej wysłać tam n rakiet.
- atakujemy taką planetę 1 sondą
- PZ się nie tworzy ale można już nad taką planetę wysłać Recyklery
- przeciwnik również w tym przypadku nie będzie w statnie stworzyć widocznego PZ nad planetą ( no chyba że podczas naszego FS gracz z (i) się zaloguje i zrobi obronę  )
- możemy sobie pospać... nie, tyle to nikt nie śpi  , a z GŚ to czasu w sam raz na weekendowy FS starczy.

4) "Mój przyjaciel sojusznik."
- jeżeli nie mamy takich planet w układzie można poprosić sojusznika żeby założył kolonię w naszym układzie (same kopalnie/elektrownie/DPO)
- dalej patrz pkt3

5) "Nadgorliwy osadnik."
- można też wysłać flotę z kolonizatorem z księżyca na jakieś wolne miejsce w układzie ( a najlepiej dwa pod rząd w to samo miejsce  ) . jeżeli mamy już wszystkie planety zajęte to cała flota doleci a po sprawdzeniu że nie można już zasiedlić 10-tej zacznie wracać na naszego moona. Za każdym razem powstaje "Planeta (iI)". Przez tą mała niedogodność można wyśledzić takiego FSa. Jeżeli jednak wyślemy dwa kolonizatory (razem z drugim leci cała flota), to jest to w 100% bezpieczny FS.

6) "Rozwalmy coś."
- jeżeli mamy tylko 8 lub co gorsza 7 planet to możemy
- skolonizować jedno z wolnych miejsc w układzie
- zniszczyć nową planetę
- zaatakować Zniszczoną Planetę sondami ( tak, można atakować samego siebie  )
- dalej patrz pkt 3

7) "FS inny."
- wcale nie trzeba mieć dużo surówki 
- nie trzeba wysyłać na swoje PZ
- wystarczy PZ z ilością złomu 20k+ i dokładnie jeden recykler lecący z główna flotą na FS.
// nawet wysłając flotę całą zapakowaną surowcami zbiera ona złom z PZ, wynika to z tego że paliwo jest zużywane całe przy starcie i od razu zwalnia miejsce, więc przy dużych flotach nie jest ważne czy wyślemy z zajętą ładownią czy nie

8.) "Nie ma to jak 2 moony w jednym układzie."
- robimy FS na stacjnuj pomiędzy nimi (nic prostszego)
// ten sposób jest najbezpieczniejszy, jedyna metoda na jego "złamanie" to zniszczyć za pomocą GŚ oba księżyce podczas jego trwania  [/shadow]

Tekst pochodzi ze strony http://www.war.isx.pl/forums/WarOgame/index.php.

Offline

 
  • Index
  •  » Pomoc
  •  » Fleet Save (czyli jak uniknac straty floty)

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.bmwpabianice.pun.pl www.polskikorpusinwazyjny.pun.pl www.party-club.pun.pl www.zetka50.pun.pl www.harrypotter.pun.pl